Irene Brakman

Concerten songs from the Heart, Zingmeditaties, Klankmeditaties, Intuïtieve Kunst, Verhalen

vrijdag 9 augustus 2019

De Lier.

Al een tijdje was ik op zoek naar een muziekinstrument met snaren waar ik zo na het stemmen op kan spelen. Toen een vriendin bij mij op bezoek was geweest en het ook nog eens benoemde. Ik zie jou spelen op een snaarinstrument waar je helemaal in op gaat. Hmmm wat gaat dat worden dacht ik. Dus was ik al eens aan het kijken naar kleine harpjes, zou dit iets voor mij zijn?

For a while I was searching for another musical instrument with strings, that I can play after tuning. When a girlfriend was visiting me and he also said: "I see you play on a string instrument and you are like totally one with the instrument. Hmm I was thinking, what is that going to be? So I looked out for little harps, would that be something for me?



 
Tijdens mijn bezoek in Denemarken vertelden Naropa en Swarup mij dat ze bij Alandi in Steyl waren geweest en de mooie muziekinstrumenten die ze daar hadden gezien! Ik weet van het bestaan af maar ben er nog nooit geweest. Dus besloot ik vorige week de website eens te bezoeken. Op de website zag ik de verschillende lieren staan met de geluidsopname. Wow dat pakte mij! Een Lier! Toen ik de links bekeek en vond ik een link naar de Kern in Bergen op Zoom, die de diverse instrumenten te koop aanboden. Alleen de Lier was nog over! Diezelfde dag nog een email verstuurd en ja hoor de Lier was er nog. Op zaterdag ben ik er om geweest met de eerste beroering kreeg ik tranen in mijn ogen, wat een fijn instrument! De beslissing was snel gemaakt. Ik ben uitgekozen om de Lier de Zonnebloem te mogen bespelen.

During my visit in Denmark, Naropa and Swarup told me that they had visit Alandi in Steyl, and there were much beautiful instruments. I know about there existence but I never have been there. So last week I decided to go on their website. On their website I saw the different musical instruments with the recording of the sound of each instrument. When I heard the Lier, I was sold! Then I looked at some links and found one to the Kern of Bergen op Zoom, they also were selling some instruments, that they had used. Only the Lier was left! The same day I send them an email and what a surprise the Lier was still left! On Saturday I went to them and with the first touch on the Lier, I got tears in my eyes, this was my instrument. The decision was made very quickly. I was chosen to play the Lier called the Sunflower.
 

Ik ben nu de verschillende tonen en stemmingen aan het uitproberen, maar ik heb alvast een kort filmpje gemaakt.

I am now trying different ways of tuning the instrument, but I already made a short movie, playing it and sing with it.



Irene Sweet Medicine.