Irene Brakman

Concerten songs from the Heart, Zingmeditaties, Klankmeditaties, Intuïtieve Kunst, Verhalen

woensdag 20 februari 2019

Klankschalen en zang en meer!

Mijn lang gekoesterde droom wordt waarheid! Het is allemaal begonnen met het samen spelen in Nada Naga in 1996. Wat lijkt dit een tijd geleden maar nog zo helder in mijn geest. Van het spelen van klassieke muziek op mijn dwarsfluit naar het spelen vanuit het hart tijdens de Nada Naga concerten.
Van daaruit een ontwikkeling naar Native American Flutes, Didgeridoo, Klankschalen, Monochords, Drums en allerlei belletjes en ratels en niet te vergeten de zang. In de tijd dat we begonnen nodigenden we mensen uit zoals Hans de Back voor het meer inzicht krijgen in de klankschalen en de stemworkshop met Harry Meijer. Alle workshops werden geven in het atelier van Reynier. 
Na 14 jaar besloot ik een andere weg te kiezen met onder andere mantra's en klankconcerten geven samen met mijn vriend Sacha. Allebei prachtige tijden met veel leren, reizen naar verre landen en veel indrukken op doen.

Yoga met Dineke van Winden.


Al een aantal jaren nu speel ik voor Lets go Yoga, in Hellevoetsluis. Er wordt Yoga gegeven in een kerk in Hellevoetsluis en ik bespeel tijdens de Yoga mijn klankschalen. Daarna volgt er een klankconcert voor de ontspanning na de Yoga. Dit was mijn eerste opstap naar op een podium spelen in een kerk.

Maar al jaren had ik ook een droom om in een kerk gezeten op een podium, klankschalen en vrije zang te mogen doen en daarbij ook andere instrumenten betrekken.

Toen Mieke mij weer vroeg voor de beurs van 't Westlicht in Goes met de vraag mantra's te zingen samen met Marisela, maar helaas is Marisela dan niet beschikbaar, had ik een ander idee. Samen met mijn klankschalen en andere instrumenten zingen op de beurs. En ja het gaat gebeuren!

Van 11.00 tot 12.00 uur op zaterdag 9 maart, ben ik dan ook te vinden op het podium in de Grote Kerk in Goes.

Foto's Lets go Yoga!

For my friends abroad

For a very long time I had a dream. And my dream is coming true! It all began with playing with the soundhealinggroup Nada Naga in 1996. It seems a very long time ago but still so clear in my mind. From playing the classical music with my Böhmflute to playing from the heart during the concerts of Nada Naga. 
From there on I devolved to play more instruments like the Native American Flute, Didgeridoo, Singing Bowls, Drums and all kinds of bells and things that made sounds. In that time when we began we invited people for giving workshops, like Hans de Back for his skills with Singing Bowls and Harry Meijer for his skills with the voice. All the workshop were held in de atelier of Reynier. After 14 years I choose to go another road with my friend and partner Sacha of singing Mantra's and Soundhealing. Booth were beautiful times with much learning, traveling to far countries and take a lot of impressions in.

For a couple of years I play now for Lets go Yoga in Hellevoetsluis. Yoga is given in a church in Hellevoetsluis and during the Yoga I play the Singing Bowls. And after the Yoga there is time for relaxation and during that time I give the Soundhealing. This was my first step to sit on a stage in a church.

When Mieke asked me for the Spiritual Fair 't Westlicht in Goes, to play some mantra's together with Marisela, helas Marsila is nog available then. I got this other idea and Mieke said "yes" to it. Together with my Singing Bowls and other instruments singing on the stage of the Big Church in Goes. My dream is manifested!

From 11.00 till 12.00 hour on the Saturday the 9th of March, you find me on the stage of the Big Church in Goes.