Irene Brakman

Concerten songs from the Heart, Zingmeditaties, Klankmeditaties, Intuïtieve Kunst, Verhalen

woensdag 15 april 2020

Agni Hotra vuurceremonie/ Agni Hotra fireceremony.

Elk jaar in April mag ik het heugelijke feit vieren dat ik geboren ben! Ik vier mijn verjaardag vaak alleen omdat ik dit fijn vindt. Nu in deze bijzondere tijd kreeg ik het idee om een vuurceremonie te houden. Het idee was geboren en ik vroeg Sacha punjari of dit mogelijk was. Hij was gelijk enthousiast en het bleek, dat ik precies 9 jaar geleden in 2011 ook een vuurceremonie had gehad op mijn verjaardag samen met destijds mijn goede vrienden.
Nu hebben we samen door de jaren heen heel wat vuurceremonies gegeven maar om dit te doen op jouw eigen geboortedag is toch weer apart!

Ik was ook een beetje opgewonden spannend wat er weer komen gaat en hoe de vuurceremonie zich gaat ontwikkelen.




Er stond een frisse wind op de tweede Paasdag, 13 april. Maar dichter bij het vuur, kreeg ik het toch al warmer.

Deze vuurceremonie was niet alleen voor mijn verjaardag maar ook voor de gehele mensheid en de aarde.
Toen alles gereed was ben ik eerst begonnen met de drum en het aanroepen van de hoeders van alle windrichtingen. Ook zag ik tijdens het drummen vele mensen verschijnen die niet meer in de fysieke vorm zijn, maar die ik wel heb gekend. Ik heb ze verwelkomd!





Na de openingsmantra's gingen we over tot het zingen van de Gayatri mantra 108 keer en mocht ik mijn wensen voor de wereld en mezelf kenbaar maken! Ik heb gehuild met het gebed voor de wereld en de mensheid, tijdens het zingen kreeg ik de slappe lach en kreeg de ervaring van de eenheid die er is. Wat een prachtige vuurceremonie is het geworden!




















En ook aan deze ceremonie kwam een eind. Na een groot dank je wel aan iedere niet fysieke gast, sloten we de ceremonie af. En was het tijd voor een kop thee en een gebakje! Het heeft gesmaakt.

Mocht je na het lezen, denken dat is ook wel iets voor mij....dan kan dat. Samen met Sacha kan je een individuele vuurceremonie bijwonen met welk thema dan ook. Als je dit graag wilt kan je met mij contact opnemen via het email adres lachendemaan@gmx.us

For my friends abroad!

Every April I can celebrate the joyful fact that I was born! I often celebrate my birthday only because I like this. Now in this special time I got the idea to hold a fire ceremony. The idea was born and I asked Sacha punjari if this was possible. He was immediately enthusiastic and it turned out that exactly 9 years ago in 2011 I also had a fire ceremony on my birthday with my good friends at the time.
I was also a bit excited about what is to come and how the fire ceremony will develop.

Now we have given many fire ceremonies together over the years, but to do this on your own birthday is special again!

There was a breath of fresh air on Easter Monday, April 13. But closer to the fire, I got warmer anyway.

This fire ceremony was not only for my birthday but also for all humanity and the earth.

When everything was ready I first started with the drum and calling on the keepers of all directions. During the drumming I also saw many people appear who are no longer in physical form, but who I have known. I welcomed them!


After the opening mantras, we proceeded to sing the Gayatri mantra 108 times and I was allowed to express my wishes to the world and myself! I cried with prayer for the world and humanity, while singing I got the weak laugh and got the experience of the unity that is there. What a beautiful fire ceremony it has become.  And this ceremony also ended. After a big thank you to every non-physical guest, we closed the ceremony. And it was time for a cup of tea and a pastry! It tasted good.

If you think after reading, that is also something for me .... you can. Together with Sacha you can organize an individual fire ceremony with any theme. If you would like this, you can contact me at the email address lachendemaan@gmx.us


Irene Sweet Medicine.