Irene Brakman

Concerten songs from the Heart, Zingmeditaties, Klankmeditaties, Intuïtieve Kunst, Verhalen

woensdag 19 mei 2021

Ik gaf mezelf de ruimte in liefde./I gave myself the space in love.

Op 10 mei werd ik uitgenodigd voor het geven van een soundhealing tijdens de pranic retreat van Amudra Marjan in Finca Vrij in Scharendijke.

Het werken met muziek- en klankinstrumenten doe ik al zo'n 25 jaar en toch is het iedere keer weer anders. Nu eindig ik ook met een aantal eigen geschreven nummers, die een paar maanden geleden zo rijkelijk door mijn heen kwamen en het is zelfs zo dat soms de teksten veranderen terwijl ik ze zing. Ik geef me zelf over en hoor wel wat er uit mijn mond vloeit.

Deze keer was het ook zo met de klank- en instrumenten, mijn overtuigingen waren zo dat ik het wisselen van de instrumenten zo stil mogelijk wilde doen. Deze keer liet ik het vloeien en het wisselen was hoorbaar en daardoor kwam er ook meer ontspanning. Ik moest om mezelf lachen dat ik na 25 jaar eindelijk zo ontspannen kon zijn dat het niet meer uit maakte. Je bent nooit te oud en ik blijf aan verandering onderhevig en dat houdt het spannend.

Het werd een liefdevol concert doordat ik mezelf de ruimte gaf in liefde kon de liefde overvloedig stromen. Dankbaar om het zo te mogen ervaren.

Recently I was invited to give a sound healing during Amudra Marjan's pranic retreat at Finca Vrij in Scharendijke. 
 
Met aan het einde van de foto reeks een clip van mijn nummer Child.
 
I have been working with musical and sound instruments for about 25 years and yet it is different every time. Now I also end with a number of self-written songs, which came through me so richly a few months ago and in fact sometimes the lyrics change while I sing them. I surrender myself and hear what flows out of my mouth. 
 
This time it was also the case with the sound and instruments, my beliefs were such that I wanted to change the instruments as quietly as possible. This time I let it flow and the switching was audible and that also resulted in more relaxation. I had to laugh at myself that after 25 years I could finally be so relaxed that it didn't matter anymore. 
 
You are never too old and I keep changing and that keeps it exciting. It became a loving concert because I gave myself space in love, love could flow abundantly. Grateful to be able to experience it that way.
 
At the end a clip from my song Child.
 














Foto's en video Amudra Marjan.